Skip to content

Weronika Lipka – nieobliczalne piękno

Projekty
Weroniki to propozycja dla prawdziwych artystek, kobiet, które nie boją się
nietypowych i ekscentrycznych ubrań! Nowoczesny i nieobliczalny design sprawia,
że każdy może wykreować swój własny, unikatowy styl. Najnowsza kolekcja ,,Posh”
powstała poprzez połączenie miłości do cygańskiej bohemy, brytyjskiej sielanki
i nonszalanckiego modernizmu. Zapraszamy do przeczytania wywiadu i zapoznania
się z twórczością Weroniki Lipki – obiecujemy, że poczujesz prawdziwą moc szyku
i stylu 🙂
Co
skłoniło Cię do założenia własnej marki? Jak udało Ci się pokonać wciąż rosnącą
konkurencję?
Chęć projektowania ubrań pojawiła się
u mnie już chyba dawno temu, ale dopiero po rozpoczęciu nauki na MSKPiU
uwierzyłam, że jestem gotowa mieć własną markę już teraz. Bardzo mnie do tego
nakłaniał mój narzeczony, znudzony pracą w korporacji zdecydował się na
założenie własnej firmy i wejście na rynek mody w Polsce. We dwójkę chyba
dobrze się uzupełniamy.
Opowiedz
Nam o najnowszej kolekcji ”POSH”. Jak powstawała, i co kryje się pod jej
nazwą.
Posh to zmysłowy i eteryczny
minimalizm. Kolekcja powstała z zamiłowania do prostoty, umiaru, elegancji,
szacunku do wysokiej jakości tkanin oraz potrzeby stworzenia czegoś świeżego
dla kobiet, które nie odnajdują się w natłoku zdobień i ornamentów. Przeplatamy
filozofię minimalizmu z romantyzmem. Główną ideą było stworzenie kolekcji,
dzięki której kobiety będą czuły się komfortowo w każdej sytuacji. Dlatego nowa
linia powstała z połączenia trzech inspiracji:
cygańska bohema – bardzo kobiece kreacje, wykonane z pięknych, a
jednocześnie nietypowych tkanin
brytyjska sielanka – delikatne, dziewczęce i naturalne stroje podkreślające
sylwetkę
nonszalancki modernizm – ponadczasowe ubrania oparte na przestrzennych formach i
asymetrii
Z
myślą o jakim kliencie projektujesz? Masz jakiś konkretny wzorzec?
Projektuję dla kobiet które szukają
czegoś oryginalnego i są na tyle odważne, ekscentryczne lub nawet szalone żeby
w tych nietypowych rzeczach pokazać się światu.
Chyba nie mam konkretnego wzorca.
Tworząc kolekcję wyobrażam sobie kobietę ekscentryczną, nieobliczalną, odważną,
kochającą sztukę i piękno, nie uznającą kompromisów i co najważniejsze mającą
pasję.
Jaka
jest filozofia Twojej marki?
Projektujemy nowoczesne, asymetryczne
ubrania, idealne dla artystek obracających się w biurowym świecie. Łączymy
elegancję z odrobiną ekscentryzmu. Nasze kolekcje stworzone są dla miłośniczek
sztuki i mody, kreujących swój własny, unikalny styl. Cała nasza filozofia
kryje się w najnowszej linii „Posh”.
 Projektujesz
również na rynek zagraniczny, czy skupiasz się tylko na sprzedaży w Polsce?
Zaczynaliśmy z myślą głównie o
kliencie polskim, jednak nasze ubrania są już doceniane w Niemczech, Francji
czy Belgii, ale również na Litwie dlatego rozwój na zagranicznych rynkach jest
dla nas bardzo ważny.
Co
sądzisz o polskim społeczeństwie? Nosi się świadomie?
Myślę, że nie do końca, panuje teraz u
nas taka moda na interesowanie się modą i kupowanie u „młodych polskich
projektantów”. Fajnie mieć coś od projektanta, ale gdy przychodzi do zakupów to
najlepiej jeśli to „designerskie cacko” będzie maksymalnie uniwersalne,
neutralne i zbliżone wzornictwem do sieciówki, cena też gra dużą rolę i ludzie
chyba nie zawsze zdają sobie sprawę z tego, że koszta jakie ponosimy produkując
w Polsce są dużo wyższe od tych ponoszonych przez sieciówki szyjące np. w Bangladeszu.
www 
fb 
Martyna B.

Be First to Comment

Dodaj komentarz