Skip to content

Rett frem – opowieść o prostocie

Biżuteria jest jednym z tych przedmiotów, o których lubimy pisać. Za każdym razem dowiadujemy się coraz to ciekawszych historii, przeżywamy emocje, podejmujemy refleksje. Twórcy biżuterii to prawdziwi magicy, którzy tworzą coś niezwykłego, unikatowego, oddającego osobowość każdej klientki. Rett frem – czyli tajemniczość, prostota i niesamowita opowieść, którą szepcze do nas noszona biżuteria. To od Was zależy którą wybierzecie 🙂 Jeśli chcecie poczuć odrobinę magii, przeczytajcie wywiad z założycielką Rett frem. Obiecujemy, że nie pożałujecie! Dla wytrwałych 20% na wszystkie produkty  do wykorzystania na platformie SHOWROOM, wystarczy, że zapiszecie się do newslettera 🙂

5

Skąd pomysł na markę biżuteryjną ? 

Miałam w domu kawałek mosiężnej blachy. Bardzo chciałam podkreślić jej piękno, a w tamtym momencie najrozsądniejszym wyborem wydała mi się biżuteria. Wtedy narodziły się pierwsze projekty. Pomysł na strukturę marki przyszedł w momencie powstania kolekcji forest. Dzięki niej zrozumiałam, że za pośrednictwem biżuterii chce opowiadać historie.

2

Do kogo adresujesz swoją kolekcję ?

Przede wszystkim do kobiet, które poszukują unikatowej biżuterii, dla których nie jest ona tylko sezonowym dodatkiem. Myślę o swoich klientach jako o kobietach, które poprzez ubiór chcą wyrazić swoją osobowość, ale w dyskretny sposób. Za marką rett frem kryje się w głównej mierze opowieść towarzysząca każdej kolekcji. To ona zazwyczaj wpływa na formę biżuterii. Często słyszę, że klientki decydują się na zakup właśnie ze względu na treść, jaką ze sobą niesie. Choć zdarza się też spora część tych, które historię traktuje jako dodatek do całości. To od jej właścicielki zależy czy będzie historię przekazywała dalej czy też zachowa ją dla siebie.   42    79

 

Skąd pomysł na nazwę ?

W języku norweskim rett frem oznacza prosto. Chciałam, aby nazwa nie była oczywista, a przy tym, charakteryzowałaby markę. Dlatego zapożyczyłam wyraz od naszych północnych sąsiadów. Wszystko spięło się piękną klamrą pojawiła się: tajemniczość, opowieść, nawiązanie do Skandynawii i prostota.

  25 31

Jaka filozofia towarzyszy twojej marce ? 

Chciałabym swoją pracą przybliżyć myśl, że biżuteria to nie tylko błyskotka i za jej kształtem może kryć się wiele dodatkowych znaczeń. Obecny świat przepełniony jest przedmiotami, kolorami oraz dźwiękami, dlatego staram się projektować rzeczy, które przetrwają dłużej. Każdy model prowadzi w inny świat inspiracji. Nosząc biżuterię rett frem nosimy część opowieści. Opowieści, która cicho szepcze do ucha swoje tajemnice, bowiem dzięki minimalistycznej formie inspiracja nie jest oczywista. Oprócz formy i historii kładę duży nacisk na przyjazne relacje z klientką. Chciałabym, aby marce towarzyszyła otwartość – dlatego tak chętnie przyjmuję zamówienia specjalne. Wychodzę z założenia, że każdy klient jest dla mnie jak dobry znajomy. Na razie wszystko robię sama więc mogę panować nad ogólną atmosferą. Nie wyobrażam sobie, żeby w kontaktach bezpośrednich zabrakło emocji, jeżeli towarzyszą one biżuterii.

urban_rt-58

Wszystkie rzeczy powstają Twoimi rękoma ? 

Oczywiście!! Oprócz kolekcji planta. W jej przypadku musiałam iść na małe ustępstwo i wzór wycinany jest maszynowo, później już zajmuję się obróbką stali. Studiowałam wzornictwo i projektowanie mebla, dzięki czemu nie straszna jest mi praca z materiałem. Podejrzewam, że mam więcej narzędzi niż niejeden chłopak. Nie wyobrażam sobie zlecać komuś pracy. Wychodzę z założenia, że jeżeli projektuje biżuterię to muszę potrafić ją wykonać, więc podwijam rękawy i działam. Daje to ogromne poczucie satysfakcji. Lubię cały czas mieć kontakt z materiałem i powoli budować ostateczny kształt biżuterii.

urban_rt-1

Czy polskie społeczeństwo nosi się świadomie?

Gdyby spojrzeć na liczby to pewnie wyszłoby, że tak. Wydaje mi się, że Polacy wciąż mają poczucie niskiej wartości, co objawia się między innymi w podejściu do stroju. Najlepszy outfit to casualowy, nie interesuje mnie to, czyli źle dopasowane jeansy i T-shirt. To smutne, ale na szczęście widać, że się to powoli zmienia i ludzie zaczynają coraz chętniej określać swoją osobowość za pośrednictwem ubrań. Zaczynamy też rozumieć, że ważny jest skład materiału czy miejsce, w którym ubrania zostały wyprodukowane, przez co coraz częściej wybieramy małych producentów. Nie twierdzę, że moda jest lekarstwem na nasze problemy, ale pomaga pewnie kroczyć przez życie. W końcu pierwsze wrażenie robi się tylko raz.

www

fb

Be First to Comment

Dodaj komentarz