Skip to content

ECID- miks torebkowych smaków

1011746_581141638597532_562395483_n

 
Torebki i akcesoria ECID to świeżość, funkcjonalność i perfekcja w jednym ! wykonywane są z najwyższej jakości skóry, w magicznym zakładzie, gdzie każda torebka zyskuje duszę i odrobinę miłości. Idealne rozwiązanie dla silnych i dynamicznych kobiet, a także dla tych odrobinę bardziej opanowanych 🙂 Alex- twórczyni marki zabiera nas w podróż po torebkowym świecie. Gotowi ? Zapraszamy do lektury !

 

Jak wyglądały początki ECID? Co uważasz za najważniejszy moment w całej Twojej twórczości?
Zakładam, że początki są teraz. W perspektywie tego o czym marzę- Ecid raczkuje. Za mną pierwszy publiczny występ: modowa impreza – targi Hush Warsaw. Powoli zaczynam wyczuwać klientkę polską, klientkę zagraniczną, zaczynam rozumieć co, gdzie się podoba i dlaczego. To jest jak mój ukochany Tetris , na początku rozrzuciłam ecidowe klocki, a teraz układam je tak by wszystko ułożyło się w piękny wzór,który oczaruje wiele osób. Od początku zależało mi na tym by wpleść dużo swojej sztuki w Ecid. Najważniejsze, a zarazem najbardziej emocjonujące momenty do tej pory to oglądanie swoich projektów jak „idą” po wybiegu Missoniego czy AltewaiSaome podczas tygodni mody, ale tak samo ekscytuje się dziś, gdy widzę swoją torebkę na jakiejś pięknej nieznajomej, w całym ciele czuję wtedy fajerwerki, w głowie brzmi ecidowa wersja marszu triumfalnego.
Z jakich materiałów powstają torby i akcesoria ECID? Kto je szyje i projektuje?
Torebki powstają w cudnym, małym zakładzie, gdzie pracuje garstka wspaniałych „skórzanych ekspertek”, które kochają torebki równie mocno jak ja. One rozumieją, że potrafię się modlić nad torebką tygodniami i poprawiać ją w nieskończoność, że przyczepiam się do każdej krawędzi, szwu. Często tam bywam, to magiczne miejsce. Bardzo starannie wybieram materiały do produkcji. Do tej pory kupowałam skóry we włoskich garbarniach. Ostatnio odkryłam też niesamowite polskie garbarnie, w nadchodzącej produkcji chciałabym rozpocząć współpracę także z polskimi dostawcami.

 

Projektowaniem od podstaw zajmuje się osobiście. Spędziłam 6 lat we Włoszech, gdzie obroniłam licencjat z wzornictwa przemysłowego i magistra z projektowania akcesoriów modowych takich jak torebki, buty i biżuteria. Uwieńczeniem mojej nauki była praca dyplomowa, przy której mogłam projektować dla Louis Vuitton. Współpracowałam wówczas z Fabrizio Viti, który też na końcu mnie oceniał, dostałam nagrodę honorową. Projektowałam w swoim życiu wszystko, od sedesów przez tostery, po okulary słoneczne, pierścionki. Ale to torebki są moimi najlepszymi przyjaciółkami.

 

Co wyróżnia Twoją markę spośród innych funkcjonujących na rynku?

 

Miks smaków! Trochę funku, trochę świeżości dodanych do klasycznych kształtów. Torebka musi służyć Ci podczas zalatanego dnia a zarazem być wisienką na Twoim ubiorowym torcie, zdobić i podkreślać Twój styl. Zależnie od sytuacji, w której się znajdujesz musi Ci dać pewność siebie, bezpieczeństwo, albo po prostu gęsią skórkę, gdy na nią spoglądasz. Torebki dają kobietom tyle emocji! Torebka nie tylko musi być funkcjonalna, perfekcyjnie odszyta, ale musi być też cenowo osiągalna. Innymi słowy- dążę do doskonałości. Moje torebki są towarzyszami dla dynamicznych, odważnych kobiet.

Wśród twoich produktów znajdziemy plecaki, torby i kosmetyczki, skąd czerpiesz pomysły na kolejne modele? Czym się inspirujesz podczas tworzenia?

Podczas studiów wzornictwa przemysłowego zajmowałam się, prócz estetycznym aspektem, techniczną stroną każdego projektowanego przedmiotu. Mój styl to połączenie technicznego podejścia do każdego projektu i modowego szaleństwa. Jak inżynier, planuję proces produkcyjny dla każdej torebki, a gdzieś podczas tego procesu zamieniam się w filozofa i malarkę. Lubię stworzyć jakąś tezę matematyczną do produktu, bajkę, którą lepię z rzeczy, które mnie aktualnie fascynują, może to być dokument o gangach w amerykańskich więzieniach albo film o ceramice podczas rewolucji przemysłowej Anglii XVIII wieku. Analizuję moje projekty chorobliwie. To jest jak kostka Rubika. Produkt musi być odszyty PERFEKCYJNIE. Chcę tylko najlepsze materiały i okucia, takie, że jak dotykasz torebki masz orgazm haptyczny. Mózg ma eksplodować i zamienić się w brokat, gdy dotykasz torebki Ecid.
Codziennie odczuwam dylemat Fausta z Goethego: koniecznie chcę być wszechwiedząca, ale to oczywiście niemożliwe. Mam notoryczną potrzebę zdobywania wiedzy,zrozumienia i wszystkie te elementy kształtują moje postrzeganie, które wykorzystuje w tworzeniu
Interesują mnie bardzo różne tematy, od klasycznej kultury elitarnej do mainstreamowego Hip Hopu. Często dwa, pozornie różne tematy są bardzo powiązane- na przykład najsłynniejszy bit „Amen Break” używany w milionach popularnych piosenek podobno opiera się na zasadzie złotego podziału.
Struktury jakości są bardzo podobne niezależnie od tego, czy dotyczy to sztuk plastycznych , architektury, mody czy Spice Girls. To wszystko wpływa na moje projekty i w mojej głowie samoistnie składa się idealny level Tetrisa, czyli nowy produkt.
Gdy siadam do tworzenia, rysowania, przygotowuję się jak do obrzędu. Nanoszę ulubione perfumy i szminkę, muszę mieć porządek wokół siebie. Wtedy zaczynam torebkową ceremonię, krok po kroku tworzę historię. Myślę o kształtach, ergonomii oraz jakie materiały będą pasujące. Kolejnym etapemjest analiza kosztów – mój „Real-life-filter”A na koniec mój konik: planuję jak zaprezentować nowy produkt, bo źle zaprezentowany produkt smakuje tylko w połowie tak dobrze, jeśli w ogóle.

 

Uważasz, że polskie społeczeństwo nosi się świadomie? W jakim kierunku według Ciebie zmierza moda niezależna?

 

Na szczęście rzadko spotykam się z nastawieniem, że odzież jest tylko, by okryć ciało , a torebka, by przenieść rzeczy osobiste z punktu a do b. Czuję natomiast, że mamy zakodowanych wiele schematów zakupowych – jesteśmy wymagającym klientem, który dokładnie wie, ile, na co chce i może wydać, nie dajemy się łatwo uwieść ładnej skorupce. Z roku na rok polscy konsumenci są bardziej świadomi,chętni i nie ograniczają wysokich wymagań do pojedynczych aspektów, wszystkie sfery życia mają mieć wysoką jakość- także moda, akcesoria. Polacy rozumieją, że dobierając odpowiednie dodatki skórzane, każda stylizacja zyskuje na szlachetności. Oprócz jakości, są żądni świeżości, nowych rozwiązań. Zdają sobie też sprawę z tego, że kupując polską modę niezależną, wspierają gospodarkę i projektantów. Czuję duże wsparcie ze strony klientów, to bardzo motywujące i satysfakcjonujące.

Jeśli spodobała Ci się marka i masz ochotę odebrać 20% rabat na cały asortyment 
zapisz się do newslettera ! 
ss


Martyna B.
 

Be First to Comment

Dodaj komentarz